Figi

Figi

Źródło wapnia, magnezu i błonnika

Figowce uprawiane są głównie w krajach śródziemnomorskich. W Polsce figi spożywa się głównie w postaci suszonej. W sklepach świeże figi występują wyłącznie w sezonie (pod koniec lata, na początku jesieni), warto wówczas po nie sięgnąć, bo są nie tylko pyszne, ale i bardzo zdrowe.

  • Figi są doskonałym źródłem łatwo przyswajalnej energii w postaci węglowodanów, które odżywiają nasz mózg, a także są składnikiem energetycznym mięśni. Po wysiłku fizycznym, jak i umysłowym, będą idealną przekąską. Mimo znacznej ilości cukrów figi są bogate w błonnik pokarmowy, dzięki czemu po zjedzeniu tych owoców cukier we krwi będzie podnosił się powoli i równomiernie, a uczucie sytości pozostanie na kilka godzin.
  • Są bogate w kwas foliowy oraz żelazo. Oba te składniki pozytywnie wpływają na układ krwiotwórczy. Dlatego figi polecane są u osób zmagających się z anemią. Żelazo wpływa również na układ odpornościowy (bierze udział w tworzeniu białych krwinek) oraz metabolizm. Kwas foliowy natomiast jest niezbędnym elementem diety kobiet w ciąży.
  • Dzięki obecności witamin z grupy B figi wzmacniają pamięć i koncentrację. Są także cennym źródłem przeciwutleniaczy, które chronią organizm przed nowotworami, zaburzeniami poziomu cholesterolu we krwi, a także wykazują działanie przeciwwirusowe.