Kasza kuskus

Kasza kuskus

Źródło żelaza, potasu, magnezu 

Kasza kuskus stanowi podstawę kuchni indyjskiej, ceniona jest także w innych rejonach świata. Jest bardzo łatwa i szybka w przygotowaniu, warto ją więc na stałe włączyć w listę zakupów. W niektórych kulturach jest symbolem szczęścia i bogactwa.

  • Z uwagi na to, iż kasza kuskus jest produkowana z pszenicy, nie mogą jej spożywać osoby będące na diecie bezglutenowej oraz eliminującej pszenicę.
  • Kuskus jest produkowany z pszenicy durum, dzięki czemu dostarcza organizmowi więcej białka niż tradycyjna pszenica. Dodatkowo jest dobrym źródłem żelaza oraz witamin z grupy B (głównie niacyny i tiaminy), które wpływają przede wszystkim na działanie układu nerwowego. Wchłanianie żelaza z produktów pochodzenia roślinnego może być wzmocnione witaminą C, którą znajdziemy w warzywach i owocach. Żelazo jest potrzebne przede wszystkim do prawidłowego ukrwienia wszystkich narządów organizmu.
  • Kasza kuskus jest produktem lekkostrawnym, dlatego polecana jest zwłaszcza dzieciom i osobom starszym. Ze względu na wysoką zawartość węglowodanów powinna być spożywana z umiarem przez osoby z problemami gospodarki węglowodanowej oraz obowiązkowo należy ją łączyć z warzywami oraz białka – dzięki temu, posiłek łagodnie podniesie poziom cukru we krwi i będzie sycący.