Lista zakupów0
Strona główna/Porady dietetyka

Porady dietetyka

Zdrowe owoce

Tak jak należy cenić owoce swojej pracy, tak i owoce Natury, bo smaczne są i dobre dla zdrowia.

Na Zdrowym Talerzu Żywienia owoce stanowią około 15% jego objętości. Należy uwzględnić 2 porcje owoców w ciągu dnia. Jedna porcja to około 100 g produktu.


Zdrowe warzywa

Warzywa najlepiej spożywać codziennie, bo to potężny oręż w walce z chorobami.

Warzywa powinny być podstawą naszej diety. Spożywając posiłki pilnuj, aby ilość warzyw stanowiła około 35-50% objętości talerza. Przyjmuje się, że należy jeść przynajmniej 3 do 5 porcji dziennie warzyw.


Zdrowe zboża

Jeśli głodnemu chleb na myśli, to tylko ze zboża pełnoziarnistego, dzięki czemu ciało i umysł zyskają więcej mocy.

Produkty zbożowe powinny stanowić ¼ objętości posiłku czyli około 25% talerza. Wybieraj pełne ziarna, ponieważ znacznie łagodniej wpływają na podwyższenie poziomu cukru po posiłku, są bardziej sycące od oczyszczonych produktów z białej mąki.


Zdrowe białko

Nie od razu Rzym zbudowano i silny organizm też, więc o zdrowym białku pamiętać należy codziennie.

Białko powinno stanowić ¼ objętości posiłku. Wybieraj ryby, drób bez skóry, warzywa strączkowe, orzechy i nasiona. Mleko i produkty mleczne spożywaj w ilości nieprzekraczającej 2 porcji w ciągu dnia, gdzie 1 porcja to szklanka mleka lub 1/2 szklanki jogurtu naturalnego.


Zdrowe tłuszcze

Jakość nad ilością ma tę przewagę, co dobry wojak nad stadem próżniaków. Jedz tłuszcze, lecz mało i te zdrowe.

Tłuszcze powinny być tylko dodatkiem do naszej diety, więc nawet zdrowe oleje roślinne jedz z umiarem. Wybieraj te nierafinowane, takie jak: oliwa, olej rzepakowy, sojowy, kukurydziany, z orzeszków ziemnych i inne.


Zdrowe napoje

Jak twierdził pewien filozof: wszystko płynie, a więc dostęp do zdrowych płynów należy mieć zawsze.

Płyny powinny być spożywane w ilości minimum 1,5 l dziennie. Przyjmuje się, że powinniśmy pić około 30 ml płynów na kilogram masy ciała (nie licząc wody obecnej w produktach spożywczych.


Cytryny

Wzmożona aktywność Cesarza przed nową kampanią

Cytryny warto jeść cały rok, w dowolnej postaci - można wycisną z nich sok i pić w formie lemoniady na zimno (tylko woda z cytryną i miętą) oraz na ciepło (ciepła woda, cytryna, miód i imbir), a także robić sorbety cytrynowe z niewielkim dodatkiem miodu. Cytryny mimo kwaśnego smaku, mają działanie alkalizujące, co pomaga w zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.


Jabłka

Cesarz gdy wyrusza na zakupy, nigdy nie wycofuje się przed zdobyciem zapasu zdrowych jabłek.

Popularne angielskie powiedzenie mówi: „one apple a day keeps the doctor away” – jedno jabłko dziennie ochroni cię przed wizytą u lekarza. Dobra sława jabłek wynika z ich wartości odżywczych. Zawierają nie tylko witaminę C, zdrowe węglowodany, pektyny i inne frakcje błonnika, ale także związki antyoksydacyjne – fenole i antocyjany.


Daktyle świeże BIO

Cesarz spożywa składniki wzmacniające układ ruchu i nerwowy, dlatego mięśnie i nerwy trzyma na wodzy.

Daktyle rosną na drzewach sięgających nawet do 20 m wysokości. Prawdopodobnie daktylowce uprawiano już 5000 lat przed naszą erą. Popularnością cieszą się szczególnie w krajach azjatyckich i Afryce. Są doskonałym źródłem energii, ale mają również inne zalety.


Jagody goji

Cesarz jest silny i niepokonany, dzięki wzmacniającej i regenerującej mocy jagód goji.

Suszone jagody goji od tysięcy lat używane są w medycynie wschodniej (chińskiej i tybetańskiej). Zawierają mnóstwo cennych składników odżywczych, dlatego warto je włączyć do swojej codziennej diety. Owoce tzw. kolcowoju szkarłatnego są doskonałym uzupełnieniem owsianki, sałatek lub zdrowych deserów.


Bezpieczne płatności

Dostawa do domu

Świeże produkty

Podwójna weryfikacja zawartości paczki

Drive

SąSiatki

Coolomat

Odbiór w sklepie Carrefour